Nowy użytkownik? Załóż konto

Znam.to Gry i oprogramowanie Gry na PC RPG

The Elder Scrolls III: Morrowi…

The Elder Scrolls III: Morrowind Bethesda Softworks

Dodaj do listy chcę.to! Napisz recenzję Komentuj!
The Elder Scrolls III: Morrowind"Klasyk, którego nie można
pominąć..."

Ilość obejrzeń recenzji: 2969

Ocena recenzji: 100 % (3 głosów)

Wstęp

Nigdy nie byłem zaciekłym fanem RPG i cRPG. Wręcz przeciwnie. Zwykle przepadałem za zupełnie innymi gatunkami gier. Jednak znajomy zaciekawił mnie swoją opinią na temat gry. I próba zagrania w nią była strzałem w dziesiątkę.

Oprawa audiowizualna

Zacznę od tych mniej ważnych aspektów, najważniejsze zostawię na deser. Bethesda zasługuje na spore pochwały w wypadku stworzenia całej oprawy. Silnik gry i cały jej projekt pozwolił na uzyskanie bardzo dobrej jak na te czasy grafiki przy stosunkowo niskich wymaganiach sprzętowych. Pozwoliła na to powtarzalność poszczególnych obiektów, przez co nie zajmują one dużo pamięci i nie wymagają częstego wczytywania. Bez obaw, nie wprowadza to monotonii do gry, twórcy postarali się tak wykorzystać obecną liczbę obiektów, żeby gracz zaaferowany kolejnym questem nawet nie zwrócił uwagi na to, że wiele rzeczy się powtarza. W dodatku w grze wykorzystano pierwsze wersje shaderów, dzięki czemu przyjemnie jest popatrzeć choćby na wodę. W porównaniu z nowymi produkcjami wodotrysków nie ma, ale z punktu widzenia dzisiejszych gier jest poprawnie, a tutaj w sumie i tak o wygląd nie chodzi. Oprawa dźwiękowa stoi na przyzwoitym poziomie, w dodatku muzyka jest bardzo klimatyczna i raczej nie będziecie chcieli jej wyłączyć zastępując ją kawałkami z folderu mp3.

Świat gry, postać itp.

Jest to jeden z argumentów, który zachęcił mnie do spróbowania sił w tej grze. Szczególnie jak na rok 2002 obszar jest naprawdę potężny i naszpikowany przeróżnymi obszarami o zróżnicowanym ukształtowaniu terenu, florze, faunie. Oczywiście wszystko w wysmakowanym klimacie fantasy, gdzie wszystko spójnie do siebie pasuje i ze sobą współgra. W grę grałem całe wakacje i nie udało mi się zwiedzić całego obszaru, ba, tajemnicą nadal pozostały lokacje, w których znajdują się pradawne, legendarne bronie i elementy zbroi. Nadal nie udało mi się ogarnąć wszystkich questów, wyłapanie tego wszystkiego to mistrzostwo świata. Na terenie wyspy Vvanderfell, na której dzieje się cała akcja znajdziemy kilkadziesiąt (jak nie więcej) miast, wiosek, ruin, krypt, grot gdzie za każdym rogiem, w każdej tawernie i gildii czają się kolejne mniej lub bardziej rozbudowane questy (od pomniejszych i zabawnych po te, które pozwalają skończyć główny wątek). Po świecie można poruszać się postacią kreowaną przez bardzo obszerny szereg podstawowych umiejętności i tych specjalnych. W tej kwestii grze nie brakuje rozbudowania i moim zdaniem Morrowind nie odbiega od innych produkcji RPG z wyższej półki. Historia w grze jest nieliniowa, tzn. zawsze można przerwać główny wątek i zabrać się za poboczne. Gracz zawsze ma pewien wybór, niekiedy może skutkować on nieukończeniem podstawowego wątku (o czym w wypadku takiego posunięcia jesteśmy powiadamiani w iście RPGowym stylu), niekiedy wpływa na reputację i los pomniejszych postaci lub nawet sporych organizacji (przykładowo: można wpłynąć na takie lub inne połączenie gildii, nie będę dokładnie pisać, żeby nie spoilerować). Na ciekawe wątki można napotkać nawet w szczerym pustkowiu. Można tam też znaleźć różne nietypowe itemy i postacie, których nie powstydziłby się choćby Baldur's Gate. Jeśli to, co stworzyli twórcy to mało - zawsze można ściągnąć dodatki stworzone przez fanów dzięki rozbudowanemu, a zarazem przystępnemu edytorowi.

Podsumowanie

Dzięki spójności całego świata, mnogości wątków i rozbudowaniu gry gracz ma wrażenie, że jest w środku niemalże epickiej opowieści. Mimo, że oprawa czasami zdaje się być symboliczna, jest to nadrabiane rozbudowaniem dialogów, wszechobecnych książek wdrażających w cały świat gry i naprawdę interesujących wątków. Jeśli ktoś choć trochę interesuje się fantasy, musi spróbować, bo to IMO jeden z najlepszych RPG, jakie powstały.

Cena: 20 zł.

Zalety:

potężny świat gry
mnogość wątków (wszystkiego chyba nie da się przejść)
rozbudowane statsy i skille postaci
świetna muzyka
cudowny klimat

Wady:

niekiedy pewne elementy oprawy zdają się być symboliczne

Polecam ten produkt

The Elder Scrolls III: Morrowind

Bethesda Softworks ( producent ) Ubisoft ( wydawca ) CD Projekt ( dystrybutor PL ) cRPG 01 maja 2002 ( światowa data premiery ) 04 grudnia 2002 ( data wydania w Polsce ) PC zobacz na: XBX tryb gry: single player    nośnik: 2 CD wymagania wiekowe: 12+

wymagania sprzętowe: Procesor Pentium III 800 MHz (lub kompatybilny), 256 MB RAM, karta graficzna GeForce 2 GTS (lub kompatybilna), Windows 98/Me/2000/XP

Błąd w opisie? Zgłoś to!

Komentuj!

Fotki produktu

  • The Elder Scrolls III: Morrowind

Ocena produktu

  • Ocena produktu:
Zapisywanie ...

Ocena recenzji: 100 %

oceń recenzję:

Nieprzydatna Pomocna

Podobne produkty

Inne recenzje tego produktu (0)